Wie is de grootste leugenaar? U, ik …?  Nee, dat is Lucifer. De leugen zit hem in het bloed, ligt hem op de lippen, leeft in zijn hart, hij kan niet anders. En ja, hij heeft een hart maar daar leeft alles behalve liefde. Hij is zoals Jezus zegt een “mensenmoordenaar van den beginne” en een briesende leeuw die rondgaat om te verslinden, een zifter van mensen (niet van muggen). Hoewel wij mensen voor hem zijn als muggen die hij dood wil slaan zonder enig mededogen, alleen om zijn gram te halen. Zijn nijd en jaloezie kennen geen grenzen. Zijn enig doel is om mensen te ontrukken aan de reddende liefde en het reddende offer van Gods Zoon. Niet omdat hij het zo goed met ons voor heeft maar om God te treffen in Zijn Vaderhart.

 

Deze oude bokkenpoot zal alles doen om het offer en de opstanding van Jezus te ontkrachten. Hij dacht de overwinning te hebben behaald daar op Golgotha maar hij had niet gerekend met de opstanding waardoor hij werd overwonnen. En hij is kwaad zeg maar gerust razend. Hij heeft verloren en hij weet het maar hij probeert nog zoveel mogelijk mensen te verleiden met verleidelijke aanbiedingen. Eigenlijk is hij een soort supermarkt waar van alles te verkrijgen is, soms tegen een verleidelijke prijs, tenminste dat lijkt zo. Maar net als de supermarkt hoopt hij dat wij na de eerste “lekkere” proeverij bij hem terug zullen komen voor meer. Hij stalt zijn waren uit, aanbieding na aanbieding. Verleidelijk, goedkoop, makkelijk te verkrijgen en voldoening gevend op de korte termijn. Hij is slim, veel slimmer dan wij beseffen en komt altijd binnen op zijn sokken maar eenmaal binnen trekt hij zijn laarzen aan en loopt een mens totaal onder de voet.

 

De keuze is aan ons, wij hoeven niet in te gaan op zijn aanbiedingen (hoe verleidelijk ook), we kunnen nee zeggen en kiezen om onze weg te gaan met Jezus, met God aan onze zijde. Het kan zijn dat wij, net als Jezus, tijdelijk in de woestijn belanden, in een dorre periode waarin satans aanbiedingen des te verleidelijker lijken en God de grote afwezige lijkt te zijn waardoor wij ons houvast dreigen te verliezen. Dan kunnen ook wij ons vasthouden aan Zijn woord en er tevens van overtuigd zijn dat Jezus ook voor ons bidt dat ons geloof niet zal bezwijken (Luc. 22:32).

 

Lieve mensen, de smalle weg achter Jezus aan is niet altijd de meest gemakkelijke, de brede weg is verleidelijk. Maar neem die brede weg niet achter Lucifer aan. Wijk van het kwade en kies voor het goede wat het u ook moge kosten. Dit is de aanbieding van God, misschien niet de goedkoopste maar wel de beste koop. Wij leven in een warrige tijd met veel onzekerheden, maar houd vol ook als het u moeite kost (Luc 21:19). Jezus betaalde de hoogste prijs om ons te redden, maar Godzijdank Hij volhardde en gaf satan geen poot aan de grond.

 

Laten wij Hem die de Weg, de Waarheid en het Leven is niet verraden door achter vreemde goden aan te lopen maar laten wij ons kruis opnemen en achter Hem aangaan op de weg die ten LEVEN leidt. Dan zullen wij waarlijk kinderen Gods zijn, gezegend en geliefd door onze Vader en Heer met een heerlijke eeuwige toekomst.

 

Die toekomst wens ik ons allen toe en ik hoop u daar te ontmoeten. HOUD VOL !

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn