Hij was een vriendelijke jongen, zo rond de twintig jaren jong. 

Altijd bereid om te helpen, altijd bereid om te luisteren en soms ook een mikpunt voor gefrustreerde "meer intelligente" mensen om hem heen. Wimpie zou toch niets terugdoen of iets lelijks zeggen... Als Wimpie met de afwas had geholpen, moest je daarna erg je best doen om de theelepeltjes weer te vinden, hij had zo zijn eigen manier van indelen. Een gesprek voeren met Wimpie was elke keer een geweldig avontuur. Je kon met Wimpie alle kanten op, hij geloofde alles en trapte in de meest flauwe grappen. Dat gaf niets want Wimpie bezat een ongelooflijk groot gevoel voor humor, iets dat vaak aanstekelijk werkte. Maar Wimpie was bekeerd, hij had in al zijn eenvoud Jezus' grote liefde gezien en had zijn eenvoudig hart helemaal aan de Heer Jezus gegeven. Zonder enig voorbehoud. Als er een bidstond was, kon je maar het beste zo dicht mogelijk bij hem in de buurt gaan zitten, op de kale grond. Want als Wimpie ging bidden, kwam er als het ware een stukje hemel op aarde. Het was alsof hij heel gewoon bij zijn Heer ging zitten om Hem te vertellen wat hij dacht en hoe hij zich voelde. En hoewel het normaal gesproken haast onmogelijk was om iets zinnigs met hem te bespreken, kon Wimpie tijdens Bijbelstudies met briljante opmerkingen of conclusies komen. Hij werd denk ik niet gehinderd door al die kennis en wijsheid waar wij zo trots op zijn, hij accepteerde Gods Woord gewoon zoals het was. Zo eenvoudig. Waardevolle Wimpie! Soms, als ik tijdens mijn gebed of in een gesprek er met mijn gedachten en woorden niet goed uitkom, denk ik nog wel eens terug aan hem. Dan weet ik dat mijn gestuntel helemaal niets uitmaakt voor God. En dan, als ik net als Wimpie helemaal niets meer van mijzelf verwacht, dan is het net of ik ook even bij mijn Heer kan zitten. Zo eenvoudig, zo liefdevol, zo echt. Dan spreekt God ook tot mijn hart, dan begrijp ik Hem helemaal en dan is alles weer goed. Onze eigen wijsheid is geen wijsheid en onze kennis is onvolkomen. Wanneer wij tot Jezus komen met een eenvoudig hart, zonder omhaal, kan Hij tot ons spreken en ons zegenen. Dank God voor alle eenvoudige mensen om ons heen, mogen wij nog veel van ze leren!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn