Waar laat jij je geest mee vullen?

 
Waar laat jij je geest mee vullen? Wat laat jij toe in je leven.
Weet je dat je bestaat uit geest , ziel en lichaam en dat je zelf ook je geest kunt vullen?
Ben je bewust van waar jij naar kijkt? Waar jij naar luistert?
Op tv? Naar muziek? Wat je leest? Welke boeken, tijdschriften of kranten lees jij? Naar welke programma's kijk jij? Met welke mensen ga jij om? Wat voor soort gesprekken voer je?
Waar jij je geest mee voedt is wat er bij jou binnenkomt, wat er in jou gelegd wordt.
 
Heb je er weleens over nagedacht om Gods Woord te gaan lezen?
Je geest te voeden met Zijn Woord? Zijn Woord tot je te gaan nemen, zodat je geplant raakt op vaste grond.
 
Wanneer we geworteld zijn in Zijn Woord gaan we daar ook vanuit leven en brengen we Gods liefde door, door ons gedrag en daden.
Natuurlijk werkt Gods liefde wanneer je dan ook Jezus Christus als je Verlosser hebt aangenomen. Wanneer dat niet het geval is, dan is dat het eerste wat noodzakelijk is te doen.
Door het Woord, de Bijbel, te lezen zul je gaan ontdekken wie Jezus is en wat Hij voor jou heeft gedaan. Zijn liefde is zo groot en kan in jou ook werkelijkheid worden.
 
Wanneer je je richt op het Woord zal je veel gaan ontdekken. Er wordt je ook een spiegel voor gehouden, want je zult ontdekken wat de normen en waarden van God zijn. Gods wetten voor ons.
Hiermee vergelijk je hoe je zelf bent in het leven. Door het Woord steeds vaker te lezen ga je er ook naar leven en zal je "ik" gaan veranderen. Ook jouw wil zal onder Zijn wil komen te staan, zoals in het "Onze Vader" genoemd wordt: "Uw wil geschiede gelijk in de hemel zoals ook hier op aarde".
 
Wanneer alle mensen zich zouden richten op Gods Woord en naar Zijn wil zouden leven, zullen er geen oorlogen meer zijn. Zal de aarde weer een paradijs zijn. Zou dat niet mooi zijn? Te mooi om waar te zijn?
 
Jij kan niet voor een ander kiezen wat hij of zij met zijn of haar leven moet doen. Maar jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven.
Je leeft maar één keer en als het aan Jezus ligt: voor eeuwig met Hem. Dus ook na je leven hier op aarde. Maar dan zal je wel jouw leven terug moeten geven aan de Heer. Jezus heeft je vrijgekocht. Je bent vrij, vrij om te kiezen. En iedereen in zijn of haar leven zal voor of tegen Jezus moeten kiezen. Wanneer je dan voor Jezus kiest, is jouw leven niet meer van jezelf, maar van Jezus, van God.
 
Maar denk dan niet: "O jé, wat nu?" Want in Jeremia 29:11 staat: "Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven."
 
Hier staat dan ook eigenlijk dat God een toekomst voor u heeft. Om dat jouw toekomst te mogen ontdekken, zul je met Hem moeten gaan leven. Je zult God in gehoorzaamheid moeten dienen.
 
En als je jezelf dan afvraagt wat God dan van je wilt, is het belangrijk dat je een relatie hebt met de Vader. Die kun je krijgen door Jezus Christus als jouw Verlosser aan te nemen. Je zult met de Vader en Jezus een relatie krijgen. De Heilige Geest zal dan ook in je komen wonen en je zult het Woord gaan lezen om Gods liefde te ontdekken en je geest met het geestelijk voedsel te voeden.
 
Wanneer je dus de weg gaat van het verdiepen in Zijn Woord, zul je ook gaan groeien in geloof. Wanneer je Jezus hebt aangenomen, ben je een wederomgeboren christen. Je weg met Hem gaat dan beginnen. Geestelijk gezien heb je "melk" nodig. Je begint net als een "baby" in geloof. Je zult groeien naar "peuter", "kleuter", "jong kind", "puber, "jong volwassene" en "volwassene". Net als in het aardse, heb je dat ook in het geestelijke.
 
Je leven zal gaan met vallen en opstaan. Het is belangrijk je altijd te blijven voeden met Zijn Woord. Telkens opnieuw terugkerend naar Zijn Woord. Daardoor groei je. De communicatie met de Heer is van hoogstbelang. Het is belangrijk veel te bidden en je leven door de Heilige Geest te laten leiden. Je leeft je leven samen met de Heer en Hij wil jouw Leidsman zijn. Daarom is het belangrijk om alles in jouw leven, alles wat je tegen komt of waar je tegenaan loopt, met Hem te bespreken. Zelfs alle kleine details zijn voor Hem belangrijk. In alles wil Hij jouw Heer en Meester zijn.
 
Wanneer je op die manier met Jezus leeft, dus echt voor 100%, zal God jou zegenen. God kan jou zegenen wanneer je in gehoorzaamheid leeft. Gehoorzaamheid is van essentieel belang. De Heer kan je niet zegnenen als je van jouw pad met Hem afdwaalt. Wanneer je dus in ongehoorzaamheid leeft, kan Hij jou niet zegenen. Wees daarvan bewust.
 
Kies voor Jezus, kies voor Hem. Niet voor 40% of 75%, maar voor de volle 100%. Je kunt niet half voor Hem kiezen. Is het dan allemaal zo zwart/wilt? Ja, dat is het . Het is voor of tegen Hem. Je kunt niet 2 heren dienen. Het is of helemaaal of helemaal niet.
 
Maar dan denk je misschien: "maar ik ben niet perfect en ik maak fouten". Precies dat doe je, dat doen we allemaal. Daarom is Jezus ook gekomen. Hij is gekomen voor de fouten. Hij is gekomen voor onze zonden. Daarom is Hij ook gekruisigd. Daarom mogen wij Hem ook aannemen als onze Verlosser. Daar draait het allemaal om. Wanneer je Jezus toelaat in je leven en zuiver voor Hem gaat leven, ben je een volgeling van Jezus en zul je een mooie toekomst hebben. Makkelijk? Nee, niet makkelijkj. Want een leven met Jezus, maar dan ook als een echte volgeling van Hem is een leven van strijd. Dat is het echte christenleven. Een leven met Hem, een leven van en met strijd. Dan mag je weten dat je Zijn dicipel bent En dat is wat Hij ons vraagt.
 
Halleluja, Amen!!!
 
Miranda Vlieland
 
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn