Wij leven in de eindtijd, beseft u wat dat wil zeggen? Het betekent dat Jezus’ wederkomst niet lang meer uit zal blijven. Hebt u wel eens gehoord van de opname?

In I Tess. 4:13-18 staat duidelijk geschreven dat wij levenden (Christenen), samen met de in Christus gestorvenen in een oogwenk zullen worden weggevoerd de Here tegemoet in de lucht. En wij zullen altijd met Hem samen zijn.

En beste lezer, dat zou wel eens heel spoedig kunnen zijn.

 

Is dat dan ook meteen het einde van de wereld zoals wij die nu kennen? Nee.

In Daniël staan 70 jaarweken (1 jaarweek staat voor 7 jaar) vermeld, waarvan er 69 zijn vervuld. Vanaf het herstel van Jeruzalem tot op een gezalfde (Jezus) zijn 7 jaarweken en 62 jaarweken blijft het hersteld totdat die gezalfde zal worden uitgeroeid (de kruisiging). Dat zijn 69 jaarweken (Daniël 9:24-26a). daarop volgend wordt de laatste jaarweek, die nog vervuld moet worden beschreven, een tijd van grote verschrikking en verdrukkingen (Daniël 9:26b-27). Hier wordt de anti-Christ beschreven. Waarna het 1000-jarig Rijk volgt en de voleinding met de eeuwige vernietiging van satan (zie openbaring) en de nieuwe aarde en hemel.

 

Er is nog veel meer over het tijdstip van de opname te zeggen, maar dat zou te lang zijn om hier weer te geven. Een overweging die ik u graag wil voorleggen is: in 1967 kwam Jeruzalem weer in Joodse handen. God heeft ooit een jubeljaar ingesteld, ieder 50e jaar, waarin slaven hun vrijheid terugkregen en anderen hun bezittingen die wellicht verpand waren. Jeruzalem is Gods stad, en als er nu een jubeljaar komt waarin God Jeruzalem weer in bezit zal nemen dan zou dat kunnen zijn in 2017 (1967 + 50 jaar) en het 1000-jarig Rijk zal daarna beginnen.

Dan is de laatste jaarweek (de laatste 7 jaar voor het 1000-jarig Rijk begint) in vervulling gegaan, dat zal een tijd zijn van grote verdrukking, waarvoor wij die Jezus Heer van ons leven en ons hart hebben gemaakt gespaard zullen worden doordat onze Heer ons komt halen. Het zou dus kunnen dat Jezus ons in 2010 (dit jaar) komt halen.

 

Ik zou u op het hart willen drukken waakzaam te zijn en Hem te verwachten die spoedig komt. Wees als de wijze maagden en houd uw lamp brandend, brandend van verwachting en liefde.

God houdt van u, Jezus wil u opnemen zodat u (en ik) de verschrikking van de laatste jaarweek hier niet hoeven meemaken.

Bid voor degenen die Hem (nog) niet kennen, maar ook voor Christenen die totaal in beslag worden genomen door dit leven, er komt een moment dat het te laat zal zijn om nog olie voor uw lamp te kopen en dan zult u geheel of gedeeltelijk door de verdrukking heen moeten en dat wens ik u niet toe.

 

Wees voorbereid en blijf waakzaam !

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn