In deze overdenking wil ik het hebben over de taken die God ons geeft. De dingen die soms op onze weg komen. God vraagt soms dingen van ons waarbij wij onszelf beperkingen op laten leggen. Soms zijn dit beperkingen welke wij zelf veroorzaken, maar vaak ook zijn het anderen die ons aan het wankelen brengen. Twijfel slaat toe. God spreekt en vraagt om iemand een bemoediging door te geven en een ander zegt, zou je dat wel doen? Je lijkt wel gek. Vervolgens laat je je afschepen en er is maar één die wint en dat is satan. Wij mogen als kinderen van God uitgaan in Zijn kracht. Wanneer Hij ons roept, wanneer Hij zendt, mogen wij zonder twijfel op weg gaan. Juist dan kunnen we gebruikt worden op de plek waar God ons wil brengen. We mogen uitgaan in het geloof. Mensen doorgeven wat God spreekt. Woorden van de Vader, woorden van liefde, woorden van genezing en bevrijding. Belangrijke helende woorden.

Wanneer er twijfel komt  bedenk dan de woorden van Hem die jou liefheeft.
Hij is jouw Ware God, jouw Vriend en jouw Geliefde en weet je wat Hij tegen je zegt? Hij zegt dat niemand je beperkingen kan opleggen ten overstaan van datgene wat Hij van je verlangt.  Leg jezelf dan ook geen beperkingen op. Neem de vrijheid je twijfels weg te nemen.

Gun jezelf het recht om te aanvaarden dat Hij, als je levende Heer en Meester, als je Enige en Ware God, als je Vriend en Geliefde, je dingen wenst toe te vertrouwen die opbouwend en stichtend zijn voor Zijn hele kerkgemeenschap, te beginnen met de kleinen die hunkeren naar Zijn Woord,   naar Zijn genade, naar Zijn liefde en vrede.

Hij wil hen stichtende woorden brengen door jou heen, maar dan moet jij je ook totaal aan Hem overgeven.  Verlies jezelf in Hem, dan vind jij jezelf terug samen met Hem in de beschermende binnenkamer van je eigen ziel.  Daar raakt Hij je aan. In een innige omhelzing en een  diepgemeend samengaan krijg jij  de zoete overtuiging dat Hij is De Ik Ben.  Zo’n nauwe band wil Hij ook graag met al Zijn onderdanen, zodat zij niet langer onderdanen zouden zijn, maar geliefden. Vandaar dat diegenen welke tot de volle genade van gemeenschap zijn gekomen ook zonder aarzelen de verkregen genade moeten aanwenden om anderen, doorheen Zijn Kracht en Woord, zorgvuldig voor te bereiden en in te wijden omtrent Zijn heil en zegen.

Verwacht alles, maar dan ook alles van Hem. Je kunt dit alles niet alleen, Hij wil jou erbij helpen. Hij zendt jou niet alleen om mensen te bereiken, maar Hij gaat daarin ook met jou mee. Hij laat jou niet alleen aanmodderen, Hij zal er zijn als jij Hem nodig hebt. Je hoeft alleen te doen, je mag Hem vragen en je zult ontvangen.

Verwacht van Hem, als je Dienaar de diensten welke Hij je aanbiedt
Verwacht van Hem, als je Herder, de leiding die een goede herder aan zijn schapen geeft.
Verwacht van Hem, als je Heer en Meester, de taken die Hij op je schouders legt.
Verwacht van Hem, als je koning, de glorie welke Hij geeft aan Zijn onderdanen.
Verwacht van Hem, als je God, het Eeuwige leven.

Hij zegent je met Zijn allesomvattende Zegen, door de Vader in de Zoon met de Heilige Geest.
 
21.07.90

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn