Er zijn vele manieren om tot God te komen, vele dingen om voor te bidden, vele gebeden welke uitgesproken kunnen worden. Gods aangezicht zoeken is belangrijk. Bidden om kracht, bidden om hulp, bidden om uitredding, of juist bidden voor anderen, meebidden en strijden en de noden van anderen, de ziekten van anderen, brengen voor de troon van de Vader. Samen strijden, samen dragen, samen smeken. Ik wil met u een gebed delen welke gebeden is, nadat God een wonder had gedaan voor een klein kind dat op sterven lag. Mensen voelden wanhoop. Angst en twijfel voerde soms de boventoon, maar God deed zoals Hij het had voorbestemd. Hij deed een wonder, het kind genas, ondanks de kleine kans van overleven. Juiste woorden om God te danken waren moeilijk te vinden, maar gevoelens, oprechte dankgevoelens stegen op, verwoord in het onderstaande dankgebed, waarin ook te zien is hoe belangrijk diegenen waren die meebaden met de familie, laten we dat nooit vergeten. Ook ons gebed kan tot steun zijn.

Mijn lieve Vader in de hemel, hoog prijs Ik Uw naam.
Ik dank U voor het dagelijks brood dat Gij hebt gegeven onder de vorm van vrede in onze harten en de zekerheid van genezing gedurende de kritieke dagen van een jongetje dat ons nauw aan 't hart ligt en ondanks de onzekerheid van de dokters genas.    Dank ook voor diegenen die met ons meebaden, tot over alle grenzen heen.  Vergeef mijn schuld omdat mijn indringende gedachten van angst en twijfel soms de bovenhand haalden, nochtans is alles verlopen zoals Gij het had voorbestemd.  Door Uw genade is hij genezen en heeft hij de dood overwonnen.
 
Vergeef  mij, dat ik de juiste woorden niet kan vinden om mijn dank te uiten. Mijn God, Gij leest in de gedachten van de mensen, dus ook in de mijne, waar gij de mooiste en zuiverste uitdrukking van mijn dank vindt:  gevoelens.  Geen woorden, maar oprechte dankgevoelens, waarbij woorden overbodig zijn, omdat Gij in mijn hart de meest rijke en geloofwaardige uitdrukking vindt  van datgene wat ik wil zeggen maar niet kan uitdrukken. Ik weet dat Gij mij in Uw aanwezige stilte aanhoort en het  liefdevol aanvaardt.
 
Ach Vader, laat niet langer toe dat doorsijpelingen van bekoringen, giftige woorden of angstige gedachten toegang tot mij krijgen.  Maak rondom mij een krachtige dam Mijn God, ondoordringbaar voor alle gif dat soms in stromen naar ons toevloeit.   Maak van  mijn zwakheid een stevig schild, oh Heer,  zodat al het kwade, dat soms van buiten uit tracht door te dringen,  wordt afgeweerd  en  Uw liefde en Uw vrede,  onophoudend  in mij blijven leven
en ik deze  kan uitdragen naar anderen, want niemand leeft voor zichzelf. Amen.

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn